Nog een harembroek met Marcel...

Na het tekenen van mijn eerste haremshort voor het klein ventje voelde ik meteen de drang om een tweede te maken. Afgelopen winter kocht ik online een gestreepte zomersweater die er op de foto's anders uitzag dan in het echt.
Het plan om een sweater voor mezelf te maken werd opgeborgen en de stof bleef in de kast liggen.
Met onze grote verhuis in aantocht probeer ik toch wat minder stoffen te kopen, ahum. En wat meer uit de voorraad te naaien, check.
Dus de stof mocht terug uit de kast komen en het harembroekje werd geknipt en genaaid in een wip.
En toen... zag ik op instagram een tricot van Halsoverkop verschijnen, te koop bij de Stoffenmadam. Mijn goede voornemens werden weeral eens aan kant geschoven en een bericht om een meter te reserveren werd verstuurd. Gelukkig, want dit pareltje was direct uitverkocht. Deze Marcel de Bruxelles werd overgetekend en al even snel genaaid als het broekje en het kind heeft weeral een nieuwe outfit.






De boorden werkte ik af met de tweelingnaald.








Ideaal voor tropische temperaturen. Weeral!

Broekje drie ligt ook geknipt klaar, hop en naaien maar.

Reacties

  1. Super combi! Zalig he, snelle projectjes en setje in ene klaar :) Halsoverkopstof toch wel errug leuk zeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Harembroekjes zijn zo mijn ding niet, dat marcelleke daarentegen... Geweldige tricot, goed dat je je daar toch niet inhield! En meteen verwerkt, dan telt dat eigenlijk toch niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopla, weeral een prachtig setje klaar! ❤️ Halsoverkop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat stofje van halsoverkop <3 Ik probeerde te weerstaan, maar jij maakt het mij weer moeilijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics