The perfect summerdress IV

Vorig jaar naaide ik voor de zomer een aantal perfecte zomerjurken gebaseerd op een jurk uit de zomergarderobe deze, deze en deze.
Dit jaar plan ik weer wat zomerjurken, die ik een heel jaar zal kunnen dragen...smile emoticon.

Ik gebruikte het patroon van de Candy dress uit La Maison Victor, herken je het? Ik tekende voor mezelf maat 176 en hoefde hier niet te verlengen.
Ik liet de mouwen weg.... veel te warm bij 35° - smile emoticon
De halslijn knipte ik dieper, de zakken liet ik weg, er werden geen knoopsgaten genaaid en gebruikte een elastiek in de tunnel. De zoom werkte ik af met de tweelingnaald en de hals en armsgaten plooide ik 2x 1 cm naar binnen en stikte vast.









De stof kocht ik bij Cas&Nina en komt van de collectie 'I got stripes studio'.

Ik had nog een strook over en maakte hiervan het allersimpelste rimpelrokje voor Lily.















Reacties

  1. Leuk gemaakt. En de dochter is heel behulpzaam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En goed idee, die aanpassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me echt een zaligheid om te dragen en het is nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt jouw jurk! Meer moet dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kindermaatje, begot ;) Heel leuk! Dat type jurkjes staat nu in de nieuwste Knipmode. Staat hier ook op de planning. En die 35°C ook, in België dan ;)
    Leuke twinning met de dochter ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wou dat ik nog in die kindermaten kon ;-) dit moet vast het meest comfy jurkje ooit zijn...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er onwaarschijnlijk comfortabel uit en is bovendien erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keitoffe Candy hack! Ik maakte al een Candy maat 176, maar de volgende wordt er één met jouw aanpassingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig!! super leuk gemaakt met een heel tof stofje! Die jurk zal veel uit de kast komen deze zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh waw. misschien moet ik die candy ook eens voor mezelf proberen, ziet er een super jurkje uit voor zalige zomeravonden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geslaagde versie van de Candy !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics