Sewing for Verson Puoti...


 Vorige week lag er een pakje aan mijn deur, helemaal uit Finland van de webshop 'Verson Puoti'. 
Eén van de stoffen uit het pakje was deze tricot met retro poppetjes op. Ik ben niet echt van het retro type en heb er toch een aantal dagen over moeten nadenken welk patroon ik zou gebruiken.
Zo dacht ik aan de simple dress, de candy dress, een verlengde Billie, de solis dress, Miss Madeline en de Gloria top. Ik bladerde door mijn naaimagazines en kwam uiteindelijk bij een patroon uit een Ottobre (zomer 3/2013). Een jurk met verlaagde taille, rimpelrok en een kraagje.
Het kraagje zou normaalgezien een rolzoom moeten hebben, maar aangezien ik dit nog nooit heb gedaan en een luie naaister ben liet ik de kraag onafgewerkt... en ook het rokdeel. 





Het nadeel van de onafgewerkte randen is dat die gaan krullen, aan de rok zie ik dat wel graag.
Voor het kraagje zal ik toch nog een efforke moeten doen.










En na het nemen van de foto's komt er natuurlijk een beloning....

patroon: ottobre zomer 3/2013


Reacties

  1. Oh, maar je weet dat ik dat wel graag zie ;) Ik ga die webshop eens uitpluizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk jurkje, dat opkrullen geeft het wel iets speels, vind ik persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel stofje! En tof, dat kraagje aan de jurk! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk! En een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig stofje!! En dat jurkje is echt tof geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics