Blogtour: Mira dress


Kant en linnen, misschien niet de meest voor de hand liggende keuze voor een meisje van vijf en een half jaar. Toch zag ik Lily al ronddartelen in zo een jurkje. 
Toen Heidi van Elegance & Elephants me vroeg om mee te doen met de blogtour van haar nieuwe 'kindje', de Mira dress, had ik dus het ideale patroon. 

Lace and linen is not an obvious choice for a 5 year old girl. Tough, I already saw my girl walking around in a dress with combination.
When Heidi from Elegance & Elephants asked me to join the blogtour of her new 'baby', the Mira dress, I had the ideal pattern for the dress.




De Mira is een jurk met vintage look en rimpelrok. Voor het bovenstuk zijn er drie verschillende opties en de halslijn heeft een rechthoekige vorm. Het patroon voorziet een rits in het achterpand, maar zonder rits lukte het mij prima. De jurk gaat vlotjes over het hoofd van mijn kind.


The Mira is a beautiful fit-and-flare dress with a classic, vintage silhouette. Three fully-lined bodice options allow for many possibilities to personalize your dress. This knee-length sleeveless dress also features an invisible zipper (I skipped the zipper, still easy to pull on) closure and an elegant, unique squared neckline. Whether you choose to dress it up or down, the Mira will delight your little lady!






Het kant, dat ik online kocht bij Mondepot knipte ik uit als voorpand voor het bovenstuk en het linnen, van Spotlight, gebruikte ik als voering. Ik wilde geen drie lagen gebruiken voor het bovenpand. Het is hier al warm genoeg ;-). 


I used the lace for the front panel and used the linen for the lining. I didn't want to end up with three layers for the top. It's hot enough in Malaysia ;-).






Het rokdeel, één laag linnen maakt de jurk ideaal voor tropische temperaturen.

For the skirt, I uses one layer of linen. Perfect for tropical temperatures.




Pas na het knippen van de stof had ik door dat de jurk zonder rits ook makkelijk over het hoofd kan.
Dus geen rits, wel een naad.


After cutting the fabric, I realised the dress can be made without a zipper.





En weeral... vind ik mijn kind zo schattig in deze jurk. Eigen lof stinkt ;-)

And again... my daughter is so cute in this dress.



De draaitest is ook met glans geslaagd. 

The dress is approved, it twirls.




Je kan dit patroon en alle andere patronen van Elegance&Elephants nu kopen met 10% korting, gebruik de code: 'MIRATOUR'
De code is geldig tot en met maandag 27 maart.

With the code 'MIRATOUR' you have 10% discount in the whole  'Elegance & Elephant' shop!

This code will expire on Monday, March 27 at 11:59PM PST.



lace/ kant : Mondepot
linen/linnen: Spotlight
patroon: Mira dress van Elegance & Elephant



Reacties

  1. ze is inderdaad prachtig in die jurk. ik vind dat ze echt groot geworden is en ze straalt zelfvertrouwen uit, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke versie. Grappig ook, want ik ging langs de stoffenwinkel met de vraag of ze geen kant had om in dit jurkje te verwerken. Helaas viel dat tegen, maar had ze wel een aantal andere perfécte stoffen hiervoor. Ik ben nog steeds lyrisch over hun zachtheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi in z'n eenvoud. Zomers en elegant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte vorig jaar ook een jurkje in witte kant en gele ondertoon, en nog steeds vind ik het een prachtige combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have made something so amazing by pairing that yellow linen with lace. I just love it! Thank you so much for participating in the tour and to your daughter for her awesome modelling! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful combination and I love the dress paired with the whimsical headband!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi. Deze zachte kleuren staan haar prachtig. En kant...welk meisje vindt dat nu niet mooi?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Ik twijfelde er ook over om de jurk met kant te maken. Misschien volgt er zo nog wel een jurk na het zien van jou exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics