De verjaardagsjurk...

Ze wordt groot, die dochter van mij.
Binnenkort is het weer feest ten huize ZowieZo.
Lily wordt 4 jaar! En dat verdient een jurk.


Het was weer van dat!
Ik was weer verliefd geworden op een stof en dan MOET ik die onmiddellijk hebben.
Dus... ik ging op zoek en vond ze hier.
Ondertussen is ze al verkrijgbaar in meerdere webshops.

Bij zo'n mooie stof hoort natuurlijk een mooie jurk.
Ik dacht meteen aan Ileana en nadat Marte haar wedstrijd bekend maakte,
was ik helemaal overtuigd.




Ik koos voor de raglanmouwen met peter pankraagjes (die ik spijtig genoeg iets te ver uit elkaar naaide).
Een knopenpat zonder knopen, die ik afrondde onderaan, dat vond ik eenvoudiger met de zilveren paspel en ik vind het nog goed gelukt ook.





Bij een paneelstof is het beter om de stof te rimpelen,
ik knipte hiervoor twee maal 90 cm en naaide wel een onderrok. Hiervoor gebruikte ik de halve cirkelrok. 


We trokken het bos in voor foto's. Handig dat we enkel de straat moeten oversteken.


Een echt sprookjesbos hebben wij daar, met sprookjeshuisjes en al.




Ik liet het kraagje doorlopen in de achternaad.





schoenen: eli
kousen: Collegien bij Goldfish
vest: Name it!


Reacties

  1. Een echte sprookjesprinses! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw dit is een kanshebber voor de eerste prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Ben er helemaal weg van

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Recht uit een etalage geplukt! Super en mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tis een pareltje geworden!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig hé, die stof! Ik heb ook al getwijfeld :) Wel jammer dat de voering precies komt piepen, of lijkt dat maar zo? Verder: v(i)erjaren in zo'n prachtkleed, welk meisje wil dat nu niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, grappig dat het middenstuk zoveel groter leek op instagram.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, de stof past super bij haar blonde haren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu ben ik ook verliefd op die stof en op je mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics