Stashvember: Een Jaanu uit Parijs...

Ik loop de laatste tijd wat achter als het op nieuwe patroontjes aankomt.
Mijn hoofd zit vol met ideeën, 
het probleem is dat dat er alsmaar meer en meer worden. 
Spijtig dat er in een dag maar 24u zitten.

De Jaanu jurk zat dus ook al lang in mijn hoofd en toen ik onlangs mijn stoffenkast nog maar eens aan het fatsoeneren was stootte ik op een bordeaux wollen stof.
Ik kocht die vorig jaar op ons tripje naar Parijs.

Het plan was om met die wol een broek te maken voor Jules,
maar plannen kunnen hier wel eens wijzigen. Vooral als je in je achterhoofd hebt dat je zoon een gevoelige huid heeft. En wol pikt!

Dus.... terug naar de Jaanu!
Ik koos voor de Elena versie: eenvoudig, stijlvol en met wat extra blingbling de perfecte feestjurk.
Voor welk feest? Dat weet ik nog niet, iedereen is hier ondertussen jarig geweest.
Misschien wel voor kerst, wie weet?!












Ondertussen moet ik jullie al niet meer vertellen dat wij niet vies zijn van wat goud en glitters.

Dus... gouden paspel tussen de panden en het doorstikken van de plooien en zomen deed ik met gouden garen.

Om het jurkje helemaal af te maken naaide ik nog twee gouden knoopjes aan van Veritas.

Voor de voering en de zakken in de zijnaad gebruikte ik een Atelier Brunette.























Wat denken jullie? Partyproof?

stof: stoffenwinkel Parijs
patroon: Jaanu (Elena Versie) Straight Grain en Twee emmerkes water
knoopjes: Veritas
stof voering: atelier brunette bij Bambiblauw

Reacties

  1. Heel leuk jurkje! Zeker een mooi accent door de twee knoopjes boven de nepen te zetten!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai, echt geweldig... toffe stof: jij weet de parels te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ! En ik ben ervan overtuigd dat dat bordeaux mooi zal afsteken tegen wat dennengroen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooi stofke en de kleur staat haar super! Zeker partyproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Die overload aan ideeen is heel herkenbaar, ik probeer in mijn hoofd wat orde te houden met lijstjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Staat hier ook nog op de planning maar helaas hetzelfde probleem aan tijd! Moest je ooit een winkel tegen komen waar ze wat extra tijd verkopen, Let me know! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker en vast helemaal partyproof, ik vind het echt heel geslaagd!! En dat constante tijdsgebrek in combinatie met een hoofd vol ideetjes: heeeeeeel herkenbaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt wel partyproof! Een chique madam zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, zalig mooi! Al die gouden details, zo feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een feestelijke Jaanu :). Ik zou er nooit aan gedacht hebben bij deze stof maar het staat prachtig als jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het kleedje en de dochter zijn al vast klaar om te feesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi kleedje en met die blingbling knoopjes heeft het echt een extra feestelijk accentje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superknap, ze staat er erg schattig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi kleedje !! En met die knoopjes ziet het er weer heel anders uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jep, partyproof indeed!!
    Bling bling is hier ook in!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics