International girl goes down under...


Eén van voordelen van het wonen in Kuala Lumpur is dat de kinderen naar een international school gaan. Een school met leerlingen van over heel de wereld. De school van onze kinderen telt leerlingen van meer dan 65 verschillende nationaliteiten. Een goeie mix dus!
Ze groeien op zonder vooroordelen te hebben over huidskleur, geloof, taal, accent of kleding. Want iedereen is je vriend. Hoe leuk is het om te kunnen zeggen dat je vriendjes hebt in Japan, India, Australië, Korea, Afrika, Nieuw Zeeland, Chili, Mexico,....ik kan wel blijven gaan.
Ieder jaar organiseert de school een 'international day', die dag komen de kinderen in hun traditonele kleding naar school (voor ons een hele uitdaging ;-)) en de ouders maken wat lekkers uit eigen land.
Wat een feest! Wat een ervaring! Wat een kleurenpracht! 

Op de webshop van  Madeline De Stoffenmadam zag ik dan ook een perfect stofje voor L., een stof met kindjes, hand in hand. Net zoals L. zelf is, vriend van ieder kind.




Het just knot it patroon van Mind the Whale leek me geschikt voor deze toepasselijke stof. Ik combineerde met een geel/witte ruitjesstof die ik ooit kocht bij Mondepot. Heerlijk zomers.
Just knot it werd onlangs nog uitgebreid met meerdere opties en is nu ook op papier te verkrijgen.
Het ideale feestpatroon.



Op een zeer winderige dag gingen wij naar één van de prachtige stranden in West Australië.
Het was te koud om in bikini rond te lopen of in de oceaan te gaan.
De kindjes en papa speelden in het zand. Mama nam foto's. 


Alleen waren we, op dat prachtig strand.
Zag je die kleuren van de oceaan al? Pracht, pracht, pracht!
Nog zo'n voordeel van het wonen in Kuala Lumpur, wij vliegen supergoedkoop door Azië en Oceanië dankzij de low budget vliegtuigmaatschappij Airasia.



De jurk droeg ze ook op een trip naar De Pinnacles, een woestijn met zandstenen pilaren van 30.000 jaar oud en soms wel 5m hoog.  



Dansen in de woestijn, dat schrappen we ook weer van onze bucket list.


Het was een topper, West Australië.
Veel minder toeristisch dan het Oosten met zijn Great Ocean Road en Sydney.
Ooit willen we wel eens terug....naar kangoeroeland.

Weeral een prachtige herinnering en een geweldige ervaring.
Hop naar de volgende reis...







Reacties

  1. zo tof! en inderdaad, waar die van ons tot voor kort gewoon naar een Amerikaanse school gingen waar er weinig mix was (hoewel wel een beetje), merk ik het verschil enorm nu ze naar een internationale school gaan hier! Zo tof! Ik kijk ook al uit naar die events op school! prachtige jurk trouwens! En prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk! Ik word nu wel een tikkeltje groen, van jaloezie 🤣. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Belgische traditionele kledij, mhm ja, da's moeilijk... Maar jij ging voor het hippe Vlaamse kinderkledinglandschap van vandaag! Prachtige jurk, en oh wat word ik telkens gelukkig van die blauwe-zee-foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalige jurk vervat in zalige plaatjes... BIj het zien van deze foto's wil en durf ik gewoon niet uit het raam kijken... Ik wil nog even meedromen van zon, zee, strand en heel veel zand!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics