Tin tin short nr.2


Een tweede (eerste hierTintin short van Iris May Patterns rolde al snel vanonder de machine. 
Deze keer in een maatje kleiner om toch de pasvorm wat mooier te hebben. 
Stof kocht ik bij de lokale stoffenwinkel in Kuala Lumpur.
Kamdar, een winkel met 5 verdiepen aan stoffen. Indische stoffen, Chinese en Maleisische stoffen voor de traditionele kleren. Maar ook verschillende kwaliteiten linnen, kant, crêpe, zijde,.... noem maar op. Ze hebben het. 
Ik kocht stof voor een Kebarung, een Maleisisch traditionele jurk.  De stof lag toch al meer dan een jaar in de kast wegens stug en stijf.
De Tintin short, wel, die leek me perfect.



En zie, perfect!
De kleuren, de stof,... IDEAAL!
Lily draagt de blouse op twee manieren: in de short.



Maar ook uit de short heel mooi. 
Fan van Tintin dus, wij.


Ik maakte ook nog een lange versie, ik zoek nog een momentje om foto's te nemen.


stof: Kamdar in Kuala Lumpur
patroon: Tintin short van Iris may Patterns






Reacties

  1. Wat een mooie Tintin !! Prachtig stofje, jammer dat die winkel zo ver weg is... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook keinieuwsgierig naar die prachtige stof: Net ietsje te ver weg om ok wat te gaan halen ;-) Maar jouw dochter heeft er toch maar mooi een prachtige short bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics