First day....


Nadat mijn zus deze boekentas zag voor kleine Leon wilde ze ook wel zo een uniek stuk voor haar Roosje. Want kleine Roosje start na de paasvakantie in het eerste kleuterklasje.

Na het naaien van dit jurkje had ik nog voldoende stof over voor een boekentas. Ik gebruikte weer het patrroon van Lielonline met heel duidelijke uitleg en tekeningen. Weinig kansen om fouten te maken, ideaal voor mij. 


Bij het in elkaar naaien van de boekentas ontdekte ik dat ik de poezen in de flap meer naar beneden had moeten knippen. Nu worden de koppen onthoofd door het handvat. Oeps... sorry Roosje! 

  
Ik gebruikte gele paspel in de flap en aan de zijpanden om het bruin te breken en de stof op te vrolijken. Ook voor de tassenband koos ik geel. 












Voor de binnenkant van de boekentas nam ik terug stikbare tafelzeil van Petit Pan.
Laat die drinkbussen maar lekken en de boterhammen met choco maar plakken. Uitkuisen met een vod en de boekentas is weer proper. 





Dat ze dat goed gaat doen in het klasje, dat kleine Roosje.... 



Reacties

  1. Toch een uniek boekentasje ook al staan de poezen er zonder hoofd op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! En een hele fijne start in het klasje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo'n mooi boekentasje! Wat een goed idee om die stof daar voor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een leuke boekentas en wat een geduld om er nog eentje te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker en vast de coolste boekentas van de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een pareltje van een boekentas! Geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige boekentas! Dat ze daar maar mee pronken op school :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooooooooooh, keikeimooi!!! zo'n schoon stofje he, ik heb het ook liggen :-) superidee om tafelzeil aan de binnenkant te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics